Feb 23, 2007

Dari kuil ke pangkuan islam

Petikan buku" Sampai di jalan besar, aku terpegun mencari arah, jika aku melangkah ke kiri dan berjalan entah beberapa kilomiter aku akan menemui rumah dan kaum keluargaku di Kampung Lebai Man. Aku mungkin disambut dengan senang hati oleh bapa dan ibuku atau aku akan dikutuk sebagai anak yang menderhaka, namum apabila kemarahan itu reda, aku akan berada dalam perlindungan mereka....Jika aku melangkah ke kanan pula, nasibku entah bagaimana. Aku mungkin akan memasuki “neraka” yang lebih ganas, menderita seorang diri tanpa simpati sesiapa…”

Alhamdulillah, dengan izin ALLAH dapat menghabiskan bacaan buku "dari kuil kepangkuan islam". Kisah liku-liku kehidupan seorang saudara baru yang menghadapi berbagai rintangan. Rintangan yang bukan sedikit dan bukan calang-calang orang yang mampu mengharunginya. Rintangan seorang gadis yang berusia 18 tahun ketika dia mula merasai dan menemui hidayah dari ALLAH. Rintangannya bukan saja dari keluarga tetapi juga dari masyarakat islam itu sendiri!!Buku ini elok di baca agar menjadi pembakar semangat buat kita untuk terus berusaha dan memperkuatkan lagi usaha kita di dalam membantu saudara2 baru kita untuk kembali kepangkuan islam. Tetapi realiti sekarang, dari sustem yang ada dan umat islam itu sendiri, selalu menyusahkan lagi saudara baru.
"Saudara Baru Saudara Kita"

No comments: